User Menu Search
Close
Integrujemy się
Motor Lublin
/ Kategorie: Motor Lublin

Integrujemy się

Potrzeby osób niepełnosprawnych są normalnymi potrzebami ludzi, którzy z pewnych względów słabsi, pozostają zawsze osobami dążącymi do pełnego wyrażenia własnej wartości. Wsparte skuteczną pomocą mogą wyzwolić w sobie niespożytą energię oraz wartości o wielkim znaczeniu dla całej wspólnoty.  

Jan Paweł II 

 

Po raz kolejny działamy na rzecz integracji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ze swoimi równieśnikami.

Integracja, to dążenie do jak najpełniejszego włączania osób z niepełnosprawnościami we wszystkie dziedziny życia.
Integracja to respektowanie ludzkich wartości, a wyraża się ona w zaniechaniu podziału między pełno - i niepełnosprawnymi.
Integracja zakłada aprobowanie wartości człowieka niepełnosprawnego bez względu na jego osiągnięcia i obowiązujące standardy.
Integracja to wychodzenie naprzeciw potrzebom osób niepełnosprawnych, dotyczących leczenia, życia w rodzinie, kształcenia, pracy, czasu wolnego i życia w społeczeństwie oraz przygotowania ich do pełnienia odpowiednich ról.
Integracja to akceptowanie i stwarzanie niepełnosprawnym warunków do uczestnictwa w korzystnym, motywującym i stymulującym możliwości środowisku, co przyczynia się do ich aktywnego udziału w różnych dziedzinach życia

Aby ideę integracji wcielić w życie i żeby odbyło się to z korzyścią dla wszystkich uczniów, muszą być spełnione pewne warunki:

- Dobrze poinformowani rodzice (wszyscy rodzice). Rodzic ma decydujące zdanie w wyborze szkoły. Aby wybrał najodpowiedniejszą opcję dla swojego dziecka, by świadomie zaplanował jego edukację, potrzebuje rzetelnej, pełnej informacji.
- Zmiana postaw społecznych, nastawień, przekonań następuje w przełamaniu barier mentalnych tkwiących w nas, dorosłych - osobach odpowiedzialnych za edukację, nauczycielach i rodzicach. Nasze postawy przekładają się później na postawy naszych dzieci.
- Przygotowanie nauczycieli. Nauczyciele zwłaszcza przedmiotowcy często nie czują się przygotowani do pracy z uczniami z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Ustawicznie kształcą się i doskonalą.
- Zbudowanie systemu wsparcia dla ucznia z niepełnosprawnością w szkole. Uczeń w szkole ogólnodostępnej potrzebuje zmiany kultury szkoły - zapewnienia mu odpowiedniego wsparcia w które powinno być zaangażowane całe lokalne środowisko. Szczególne zadania w tym zakresie mają do spełnienia jednostki samorządu terytorialnego.
- Przygotowanie infrastruktury. Likwidacja barier architektonicznych, doposażenie szkół w nowoczesny sprzęt i pomoce dydaktyczne. Problem barier architektonicznych dotyczy wielu polskich szkół i przedszkoli, zwłaszcza tych, które funkcjonują w starych budynkach. Placówki potrzebują środków finansowych na ich likwidację, a także na sprzęt wykorzystujący nowoczesne technologie informacyjno - komunikacyjne.

Baardzo cieszymy się ze wspólnych działań z Przedszkolem Integracyjnym numer 40 na ulicy Gospodarczej w Lublinie na rzecz integracji małych Lublinian.

Drukuj
1510

Ośrodki

  • Wszystko
  • Kibice Razem
  • Lechia Gdańsk
  • Śląsk Wrocław
  • Arka Gdynia
  • GKS Tychy
  • Miedź Legnica
  • Górnik Zabrze
  • Korona Kielce
  • Lech Poznań
  • Motor Lublin
  • Jagiellonia Białystok
  • Ruch Chorzów
  • GKS Bełchatów
  • Sandecja Nowy Sącz
  • Pogoń Szczecin
  • Stal Mielec
  • Odra Opole
  • Polonia Warszawa
  • Stal Stalowa Wola
  • KKS Kalisz 1925
More

    brak treści

    Wystąpił problem podczas ładowania treści

    Poprzedni Następny

    Najpopularniejsze

    Poprzedni Następny

    Newsletter

    Podaj adres email, aby zapisać się na newsletter programu Kibice Razem
    CAPTCHA
    Wpisz kod z obrazka powyżej:
    Back To Top